);
Marin Larkspur 2
Postanowiłem podzielić się historią powstawania mojego nowego roweru, a może dokładniej, ścieżką prowadzącą do zmiany roweru. Sam nie wiem od czego zacząć, sprawa jest wielowątkowa, ale spróbuję to jakoś uporządkować. Po pierwsze: dlaczego nowy rower? Od kilku lat borykam się z problemami zdrowotnymi, które dwa lata temu dostały oficjalną diagnozę: stwardnienie rozsiane. Choroba dość mocno ograniczyła moje rowerowe możliwości, ale na szczęście mogę jeździć! (lepiej mi się jeździ niż chodzi, jeśli mam być szczery). Wciąż jeżdżę na moim Surly Karate Monkey, ale nieustannie analizując moje przejażdżki i zastanawiając się nad tym jak sobie ułatwić, doszedłem do wniosku, że mam szansę zbliżyć się do moich wcześniejszych możliwości jeśli tylko odpowiednio dopasuję Read more
Wybieranie roweru tak samo jak jest ekscytujące, może czasem przyprawić o ból głowy. Nieskończona ilości informacji z różnych stron, przyprawiona opiniami z forów internetowych (często przeciwstawnymi) nie ułatwia sprawy. Ja dodam dzisiaj trzy grosze od siebie, ale bez żadnych obietnic. Mam tylko jedną radę: wybór roweru/ramy to nie jest sprawa życia lub śmierci, nie ma co podchodzić do tego zbyt poważnie. Całą prawdę o swoim wyborze poznasz dopiero po pierwszych kilkuset kilometrach i jeśli okaże się, że coś jest nie tak, to wyjdziesz z tego mądrzejsza/mądrzejszy o cenne doświadczenia kolejny zakup będzie na pewno bliżej ideału. Ja jak na razie mam całkiem niezły wynik w doradzaniu klientom w zakupie, więc Read more
Surly Ogre na wyprawę do Ameryki Południowej
Historia powstania tego roweru jest ciekawa, odrobinę mrożąca krew w żyłach i daje do myślenia. Naszej klientce zajęło trochę czasu podjęcie finalnej decyzji o realizacji tego projektu i nie chodziło tutaj o problem z wyborem ramy, czy doborem komponentów. Od początku było wiadomo, że będzie to Surly Ogre, na prostych i sprawdzonych komponentach, tak żeby był to tak zwany "rower na wyprawę dookoła świata". Przygotować szkic tego projektu było łatwo, problem tkwił w tym czy w ogóle robić ten rower, czy nie? Bardzo zero-jedynkowo! Wszystko dlatego, że swój poprzedni rower straciła pierwszego dnia wyprawy, kilka godzin po wylądowaniu w Brazylii… Wszystko dobre, co się dobrze kończy Historia skończyła się happy Read more
Jak powinien wyglądać rower do turystyki z sakwami? Pozwól, że opowiem Ci krótką historię, skąd ja się tego dowiedziałem. Moja znajomość z produktami Surly zaczęła się od tego modelu właśnie - Long Haul Trucker. Było to w czasach kiedy pracowałem jako mechanik i sprzedawca w jednym z londyńskich sklepów rowerowych. W chudych stalowych rurkach ramy byłem zakochany już wcześniej, ale jakoś nie natknąłem się na sprzęt od Surly (trochę to moja wina, bo mój rowerowy świat przez pewien czas był dość mocno ograniczony przez klapki na oczach pozwalające widzieć tylko rowery BMX). W momencie kiedy po raz pierwszy zobaczyłem LHT zrozumiałem, że mam do czynienia z czymś wyjątkowym. Rower był Read more
Sarma Shaman szybki fatbike
Uwielbiam takie projekty. Z premedytacją na życzenie klienta robimy coś dziwnego, co na pierwszy rzut oka nie ma sensu. W wyniku tego otrzymujemy jedyny w swoim rodzaju rower, czyli w tym przypadku: szybki szosowy fatbike. Za bazę wybraliśmy ramę z widelcem od Sarma model: Shaman. Jest to mała firma o syberyjskim rodowodzie. Już od jakiegoś czasu chciałem zobaczyć co tworzą z bliska i w końcu nadarzyła się okazja. Szybki fatbike - dlaczego ktoś chciałby taki rower? W skrócie: dlatego, że ma na coś takiego ochotę, że rower spełni jego wyszukane oczekiwania i nie boi się wprowadzić takiego projektu w życie. Rower zbudowaliśmy na początku lata w 2017 roku. Od tego Read more