);
Nietypowy projekt. Chciałem napisać wyjątkowy, ale każdy jest wyjątkowy, ten jest na pewno nietypowy. Rower na wyprawę z nartami do Gruzji. Wszystko po to, żeby podjechać w pobliże góry Kazbek, podejść pod nią, a następnie zjechać na przywiezionych nartach. Czy muszę coś dodawać? Rowerowe wyczyny Karola można obserwować na Istargrmie: instagram.com/karolkamyczek To był nasz pierwszy cargo-touring do portfolio. Jak tylko Karol skontaktował się z nami i przedstawił swój plan, nie trzeba była nas długo namawiać :). Nie ma seryjnych rowerów Bullitt w specyfikacji jaką sobie wymarzył, więc zamówiliśmy sam frameset w kolorze RAW, czyli surowe aluminium i dobraliśmy resztę osprzętu wg. przygotowanej koncepcji. Specyfikacja była w stylu szosowym, czyli kierownica Read more
Złożenie tego idealnego roweru to zawsze wieloetapowy proces. Najpierw ustalamy co ten rower ma „robić”, potem dobieramy ramę, która będzie naszą bazą. W co ją ubierzemy to kolejny etap. Koła i rodzaj napędu? Niektórzy wiedzą dokładnie co jest ich faworytem, ale są i tacy, którzy są otwarci na eksperymenty. Podliczamy koszty i jak wszystko jest zgodne z założeniami nadchodzi czas zamawiania części. Zawsze jest to z wielu źródeł, nie ma lekko jak chce się coś „na miarę”. Ostatni etap, to zbudowanie roweru z tych kilkudziesięciu komponentów i gotowe! Projekt ze zdjęcia potrzebował jednak jeszcze dodatkowych etapów, ponieważ poza tym, że miał być pełnoprawnym rowerem przygodowym to miał się jeszcze składać Read more
Ogre wiedzie prym na liście najpopularniejszych modeli Surly, które wyjeżdżają z naszego warsztatu. W tym przypadku mieliśmy jednak drobne odstępstwo od normy, bo napęd jaki zażyczył sobie klient to wielobiegowa piasta Rohloff - rzadko pojawiająca się w naszych rowerach, a szkoda... Piasty Rohloff są dostępne w wielu wersjach, do ramy Surly Ogre pasuje następujący model: ROHLOFF Speedhub 500/14 TS DB OEM2 w parze z adapterem Gnot Boost 10 mm (nie przychodzi z ramą, więc trzeba go dodatkowo zamówić). Mechanizm korbowy to Shimano Deore XT FC-M8100, który można kupić bez zębatek. W tym przypadku potrzebna była zębatka 38T (38 zębów). Wybrałem do tego projektu zębatkę Garbaruk made in Poland, taki lokalny Read more
Karate Monkey to bardzo uniwersalna rama. Poziome tylne haki pozwalają na zamontowanie piasty wielobiegowej, co też w tym rowerze zrobiliśmy.
Za chwilę przeczytasz o tym jak powstał rower dla osoby, która ma poważny problem z chodzeniem, ale jednocześnie ma duży apetyt na jazdę. Nie martw się, nie będzie to tylko wiedza przydatna osobom z niepełnosprawnością ruchową, wiele z rozwiązań, o których piszę może ułatwić życie każdemu.    Marin Larkspur 2 stoi już w moim garażu.  Jaki zestaw do konwersji na elektryczny wybrałem i czego przy okazji się nauczyłem, opowiem poniżej.      Jeśli nie czytałaś/czytałeś wcześniejszego wpisu o mojej ścieżce do znalezienia tego jedynego właściwego roweru to przeczytaj, od czego wszystko się zaczęło tutaj: Marin Larkspur 2 – Czy to będzie mój nowy rower? Plany montażu zestawu Pendix, o którym wspominałem w Read more
Za chwilę przeczytasz o tym, jak powstał rower dla osoby, która ma poważny problem z chodzeniem, ale jednocześnie ma duży apetyt na jazdę. Nie martw się, nie będzie to tylko wiedza przydatna osobom z niepełnosprawnością ruchową, wiele z rozwiązań, o których piszę, może ułatwić życie każdemu.    Marin Larkspur 2 stoi już w moim garażu.  Jaki zestaw do konwersji na elektryczny wybrałem i czego przy okazji się nauczyłem, opowiem poniżej.    Jeśli nie czytałaś/czytałeś wcześniejszego wpisu o mojej ścieżce do znalezienia tego jedynego właściwego roweru to przeczytaj, od czego wszystko się zaczęło tutaj: http://onemorebike.pl/blog/marin-larkspur-2-czy-to-bedzie-moj-nowy-rower/   Plany montażu zestawu Pendix, o którym wspominałem w poprzednim wpisie uległy zmianie i wybór padł na Read more
Marin Larkspur 2
Postanowiłem podzielić się historią powstawania mojego nowego roweru, a może dokładniej, ścieżką prowadzącą do zmiany roweru. Sam nie wiem od czego zacząć, sprawa jest wielowątkowa, ale spróbuję to jakoś uporządkować. Po pierwsze: dlaczego nowy rower? Od kilku lat borykam się z problemami zdrowotnymi, które dwa lata temu dostały oficjalną diagnozę: stwardnienie rozsiane. Choroba dość mocno ograniczyła moje rowerowe możliwości, ale na szczęście mogę jeździć! (lepiej mi się jeździ niż chodzi, jeśli mam być szczery). Wciąż jeżdżę na moim Surly Karate Monkey, ale nieustannie analizując moje przejażdżki i zastanawiając się nad tym jak sobie ułatwić, doszedłem do wniosku, że mam szansę zbliżyć się do moich wcześniejszych możliwości jeśli tylko odpowiednio dopasuję Read more
Wybieranie roweru tak samo jak jest ekscytujące, może czasem przyprawić o ból głowy. Nieskończona ilości informacji z różnych stron, przyprawiona opiniami z forów internetowych (często przeciwstawnymi) nie ułatwia sprawy. Ja dodam dzisiaj trzy grosze od siebie, ale bez żadnych obietnic. Mam tylko jedną radę: wybór roweru/ramy to nie jest sprawa życia lub śmierci, nie ma co podchodzić do tego zbyt poważnie. Całą prawdę o swoim wyborze poznasz dopiero po pierwszych kilkuset kilometrach i jeśli okaże się, że coś jest nie tak, to wyjdziesz z tego mądrzejsza/mądrzejszy o cenne doświadczenia kolejny zakup będzie na pewno bliżej ideału. Ja jak na razie mam całkiem niezły wynik w doradzaniu klientom w zakupie, więc Read more
Surly Ogre na wyprawę do Ameryki Południowej
Historia powstania tego roweru jest ciekawa, odrobinę mrożąca krew w żyłach i daje do myślenia. Naszej klientce zajęło trochę czasu podjęcie finalnej decyzji o realizacji tego projektu i nie chodziło tutaj o problem z wyborem ramy, czy doborem komponentów. Od początku było wiadomo, że będzie to Surly Ogre, na prostych i sprawdzonych komponentach, tak żeby był to tak zwany "rower na wyprawę dookoła świata". Przygotować szkic tego projektu było łatwo, problem tkwił w tym czy w ogóle robić ten rower, czy nie? Bardzo zero-jedynkowo! Wszystko dlatego, że swój poprzedni rower straciła pierwszego dnia wyprawy, kilka godzin po wylądowaniu w Brazylii… Wszystko dobre, co się dobrze kończy Historia skończyła się happy Read more
Jak powinien wyglądać rower do turystyki z sakwami? Pozwól, że opowiem Ci krótką historię, skąd ja się tego dowiedziałem. Moja znajomość z produktami Surly zaczęła się od tego modelu właśnie - Long Haul Trucker. Było to w czasach kiedy pracowałem jako mechanik i sprzedawca w jednym z londyńskich sklepów rowerowych. W chudych stalowych rurkach ramy byłem zakochany już wcześniej, ale jakoś nie natknąłem się na sprzęt od Surly (trochę to moja wina, bo mój rowerowy świat przez pewien czas był dość mocno ograniczony przez klapki na oczach pozwalające widzieć tylko rowery BMX). W momencie kiedy po raz pierwszy zobaczyłem LHT zrozumiałem, że mam do czynienia z czymś wyjątkowym. Rower był Read more