Ogre wiedzie prym na liście najpopularniejszych modeli Surly, które wyjeżdżają z naszego warsztatu.
W tym przypadku mieliśmy jednak drobne odstępstwo od normy, bo napęd jaki zażyczył sobie klient to wielobiegowa piasta Rohloff – rzadko pojawiająca się w naszych rowerach, a szkoda…
Piasty Rohloff są dostępne w wielu wersjach, do ramy Surly Ogre pasuje następujący model: ROHLOFF Speedhub 500/14 TS DB OEM2 w parze z adapterem Gnot Boost 10 mm (nie przychodzi z ramą, więc trzeba go dodatkowo zamówić).
Mechanizm korbowy to Shimano Deore XT FC-M8100, który można kupić bez zębatek. W tym przypadku potrzebna była zębatka 38T (38 zębów). Wybrałem do tego projektu zębatkę Garbaruk made in Poland, taki lokalny akcent.
Klient zdecydował się również na dynamo w piaście SP PD-8 i zasilanie oświetlenia za jego pomocą.
Za hamowanie odpowiedzialne są hamulce Magura MT8 Pro (klient miał już doświadczenie z osprzętem tej marki i był bardzo zadowolony, więc nie kombinowałem z innymi opcjami)
Kierownica Surly Moloko to też u nas hit. Chwyty i owijka Brooks.
Rower, można powiedzieć kompletny, bo wyposażyliśmy go jeszcze w błotniki (SKS Bluemels Style 75), bagażniki (przód – Tubus LowriderDuo, tył – Salsa Wanderlust Rack).
Trackbacks for this post