Witamy w idealnym sklepie rowerowym!
[ zadzwoń do nas : 61 639 32 29 ]

szybka & darmowa przesylka rowerów

kupujac w onemorebike rower - otrzymujesz przesyłkę kurierską gratis!

darmowa wysyłka akcesoriów

jeśli zamówisz akcesoria za więcej niż 200 zł - wysyłka kurierska gratis!

odwiedź nasze sklepy

poznań - ul. bukowska 82/84, plewiska - ul. grunwaldzka 439b
 

Serwis i naprawa piast biegowych Shimano Nexus

 

Od początku istnienia naszego serwisu, czyli od 2011 roku, rowery z biegami w piaście są dla nas codziennością.  W pierwszych latach sprzedawaliśmy głównie rowery takich marek jak Gazelle i Batavus, więc naturalnie staliśmy się też punktem serwisowym dla tych holenderskich jednośladów i wyrobiliśmy sobie dobrą opinię wśród poznańskich rowerzystów jako miejsce, gdzie bez problemu można serwisować i naprawiać rowery z przekładniami planetarnymi.
Pomimo tego, że po polskich drogach jeżdżą już dziesiątki, a może i setki tysięcy rowerów z tzw. biegami w piaście, to wciąż wiele serwisów rowerowych bardzo niechętnie się nimi zajmuje. Najczęściej ograniczając się do powierzchownego serwisu bez zaglądania do ich środka. Nie jest to może problem jeśli rower jest stosunkowo nowy, dwu, trzyletni, lub taki, który mamy od nowości i znamy jego przebieg i historię serwisową. W przypadku rowerów starszych, zwłaszcza tych kupionych z drugiej ręki bardzo ważnie jest zrobienie pełnego serwisu takiej piasty już na samym początku po zakupie. Handlarze sprowadzający rowery, najczęściej przygotowując je do sprzedaży myją je przy pomocy myjki ciśnieniowej. Woda z detergentem pod dużym ciśnieniem przechodzi przez uszczelnienie piasty i dostaje się do środka mechanizmu. Na poniższym zdjęciu można zobaczyć co dzieje się z piastą po takim zalaniu:
 
Shimano Nexus 7 po myciu Karcher'em
 
Jedynym ratunkiem jest wyczyszczenie piasty przy pomocy preparatów serwisowych i jej ponowne zakonserwowanie odpowiednimi smarami do piast wielobiegowych. 
 
Jeśli piasta jest w zadbana i użytkowana w normalnych warunkach to producent zaleca następujące interwały serwisowe:
 
ModelInterwał serwisowy (czas)   Interwał serwisowy (dystans)   Uwagi
Alfine 1124 mies.5000kmpierwsza wymiana oleju po 1000km
Alfine 824 mies.5000km 
Nexus Inter-8   24 mies.5000km 
Nexus Inter-724 mies.5000km 
Nexus Inter-324 mies.5000km 
 

Dla klientów spoza Poznania oferujemy serwis wysyłkowy.

 

Możesz przysłać do nas samo koło!

 

Jak to zrobić?

 

1. Serwisujemy i naprawiamy wysyłkowo tylko piasty Shimano Nexus 3, 7 i 8 oraz Alfine 8 i 11.

2. Przysyłasz do nas koło razem z napompowaną oponą i dętką (to dla ochrony podczas transportu). Koło wysyłasz razem z podkładkami i nakrętkami. W przypadku piast Nexus 3, prosimy również o załączenie popychacza (to ten element w środku osi który widać po zdjęciu mechanizmu sterującego). Popychacz najlepiej wyjąć z osi i spakować osobno w kopercie dołączonej do paczki. Jeśli nie czujesz się na siłach, poproś o zdemontowanie koła w lokalnym serwisie rowerowym.

3. Koło najlepiej wysłać kurierem. Polecamy serwisy sendit.pl i apaczka.pl - cena za wysyłkę nie powinna przekroczyć 20 zł.

4. Do koła prosimy załączyć następujące informacje: Twoje imię i nazwisko, adres do wysyłki zwrotnej oraz numer telefonu i ewentualnie dodatkowo adres e-mail do kontaktu.

5. Paczkę wyślij na adres: One More Bike, ul. Bukowska 82/84, 60-396 Poznań, nr telefonu dla kuriera do kontaktu 506132366

6. Kiedy otrzymamy koło, zrobimy diagnozę piasty i skontaktujemy się z Tobą aby potwierdzić co będziemy robić i przedstawić kosztorys serwisu/naprawy. Jeśli nie zdecydujesz się na zaproponowaną naprawę pobierzemy opłatę w wysokości 40 zł + 15 zł za wysyłkę zwrotną. Poprawna ocena stanu piasty i diagnoza ewentualnych problemów w większości wypadków wymaga kompletnego rozkręcenia piasty, stąd ta opłata.

7. Po skończonym serwisie skontaktujemy się z tobą i podamy kwotę do wykonania przelewu.

8. Po otrzymaniu wpłaty wyślemy do Ciebie koło na podany wcześniej adres. W szczególnych  przypadkach istnieje możliwość płatności za pobraniem u kuriera (normalny koszt wysyłki kurierem to 15 zł, za pobraniem 20 zł).

9. Jak otrzymasz koło pozostaje już tylko jego ponowne zamontowanie w rowerze. Zalecamy powierzenie tego zadania mechanikowi rowerowemu. Na naszej stronie znajdziesz pomocne wskazówki, jak ponownie zainstalować piastę, ale nie zawsze jest to łatwe. Tylko prawidłowa instalacja zagwarantuje właściwe działanie piasty. Gwarantujemy, że po serwisie piasta działa poprawnie, testujemy ją przed wysyłką. 
 

 

CENNIK SERWISÓW I NAPRAW PIAST SHIMANO NEXUS I ALFINE:

 
serwis generalny piasty 3 biegowej120zł
serwis generalny piasty 7-8 biegowej200zł
serwis generalny piasty 11 biegowej300zł
czyszczenie oraz wymiana oleju w piaście Alfine 11     130zł